středa 14. ledna 2009

Silvestr na Klínovci

Na poslední chvíli se nám podařilo zarezervovat ubytování v příjemném Penzionu Nad kostelem, pár kilometrů od Klínovce, a tak jsme mohli strávit silvestra na lyžích.



Den před Silvestrem jsme vyrazili na běžky do Božího Daru. Počasí bylo nádherné. Výlet se vydařil, akorát jsem ho protrpěla v o číslo menších botách a na starých běžkách, které vůbec neklouzaly (přestože byly namazány). Takže abych s ostatními držela krok, byla jsem nucena pořádně zabrat nejen na rovince, ale i z kopečka. Akorát do kopce jsem měla mírnou výhodu :-). Po návratu jsem se zařekla, že tyhle běžky už na sebe nevezmu a koupím si co nejdřív nové.

Silvestra a Nový rok jsme strávili na sjezdovkách na Klínovci. Přestože nás spolunocležníci varovali, že sjezdovky jsou přeplněné a fronty na půl hodiny, my si užili nádherné lyžování téměř bez front. Většina lidí zřejmě připravovala silvestrovské oslavy a následně se z nich léčila.

Byla ledovka a na ní pouze technický sníh, což nás donutilo nechat si nabrousit lyže. Pokud si někdy půjdete nechat brousit lyže na Klínovci, zajděte k panu Kubískovi u vleku B. Je to profesionál, který má broušení lyží jako koníček, brousí ručně a šetrně a pokud se budete zajímat, poskytne vám spoustu zajímavých informací. Například jsem se dozvěděli, že technický sníh tupí lyže víc než přírodní a nebo že by se měla střídat levá a pravá lyže, aby se hrany obrušovaly stejnoměrně.

Poslední den jsme zašli ještě jednou na sjezdovku, ale tentokrát fronty začínaly nepříjemně narůstat, a tak jsem po obědě vyrazili domů.

0 komentářů:

Okomentovat