pondělí 10. listopadu 2008

Sedmiminutová plavba parníkem kolem Vyšehradské skály

Mezi zastávkami Výtoň a Podolská vodárna probíhá oprava tramvajových kolejí a jako náhradní doprava je zavedena linka X21 - parník. Dnes večer jsem tohoto neobvyklého MHD spoje využila. A byla jsem naprosto okouzlena. Už dlouho tvrdím, že Praha je nejkrásnější v noci při pohledu z paluby parníku. A toto tvrzení jsem si dnes opět potvrdila, když jsem se nemohla nasytit pohledu na nasvícené Hradčany, Vyšehradskou skálu, hradby a Chrám sv. Petra a Pavla. Sedmiminutová plavba rychle utekla, ale naštěstí jsem si ji mohla zopakovat při zpáteční cestě. Byla už trochu zima, ale do podpalubí se mi nechtělo, a tak jsem si na palubě(!) koupila čaj s citrónem za opravdu lidovou cenu 10 Kč. Takovéhle MHD si nechám líbit :-)

1 komentář:

  1. Dobrá zpráva je, že jako "náhradní lodní doprava" za tramvaj už kolem vyšehradského tunelu jezdily lodě hned dvakrát, v letech 1975 a 1982. Naposledy tedy před 26 lety, tak třeba se za dalších 26 let zase dočkáme. Také jsem se parníkem tenkrát svezl, přestože pěšky by to bylo možná rychlejší, a jakoby ze mě spadl veškerý stres a shon. Jen vrnění motorů a šplouchání Vltavy. Auta a zvonící tramvaje byly slyšet až kdesi v dáli. Za dalších cca 26 let doporučuju všem vyzkoušet. A nebo dřív, parníků přece jezdí po Vltavě spousta - na některých i s diskotékou:) S pozdravem Jirka "gigavolt".

    OdpovědětVymazat